Jak dbać o układ ruchu?

image Układ ruchu zbudowany jest nie tylko z kości, ale również mięśni. U człowieka wyróżnia się mięśnie szkieletowe poprzecznie prążkowane, mięśnie gładkie w naczyniach i narządach wewnętrznych oraz mięsień sercowy. Szkielet człowieka ma za zadanie pionizować postawę i utrzymywać wszystkie narządy na swoim miejscu. Szkielet jest po prostu podporą człowieka, dlatego z pewnością należy o niego zadbać. Tylko jak? Najlepszym sposobem jest oczywiście aktywność fizyczna. Coraz mniej młodych osób ćwiczy i należy to zmienić. Ruch to zdrowie – nie bez powodu wzięło się to powiedzenie. Jeśli ćwiczymy, mamy nie tylko lepszą wydolność, kondycję, ale przede wszystkim silniejsze są nasze kości, stawy, mięśnie. Właśnie dzięki temu jako ludzie starsi, będziemy mieć znacznie mniej problemów z układem ruchu. Warto zadbać o układ ruchu będąc ludźmi młodymi. Ćwiczyć powinien każdy – również starsze osoby przez co najmniej 15 minut dziennie np. stworzyć sobie poranną gimnastykę. To na pewno zaowocuje w przyszłości.

Comments are closed.



Szukaj



Najnowsze komentarze

    Kalendarz

      Grudzień 2017
      P W Ś C P S N
      « Sty    
       123
      45678910
      11121314151617
      18192021222324
      25262728293031

    Dieta jogurtowa

      Dieta jogurtowa jest bez wątpienia dobrym sposobem na to, aby oczyścić nasz organizm z wielu szkodliwych toksyn, a także na to, aby w szybkim czasie pozbyć się kilku niepotrzebnych, nadliczbowych kilogramów. Co najważniejsze jest ona całkowicie bezpieczna, bowiem jak wiadomo jogurty zapewniają naszemu organizmowi sporą dawkę potrzebnego białka. Należy do tego dodać fakt, że dieta taka jest również niezwykle smaczna, kto bowiem Nielubi pysznych, owocowych jogurtów. Na czym polega taka dieta? Oczywiście w głównej mierze jest ona oparta właśnie na zaopatrywanie naszego organizmu w spore dawki jogurtu, najlepiej naturalnego. Alternatywą dla jogurtów, równie smaczną są maślanki i kefiry, które możemy kupić w sklepach również w owocowych smakach. Dieta jogurtowa nie powinna jednak trwać dłużej niż dwa tygodnie, organizm potrzebuje bowiem składników odżywczych, których same jogurty nie są w stanie nam dostarczyć. Można jednak poszerzyć dietę jogurtową o świeże owoce i warzywa.

      Dzięki temu nadal będziemy w skuteczny sposób oczyszczać organizm z toksyn, stracimy szybko parę kilogramów, ale także znacznie zmniejszymy ryzyko pojawienia się negatywnych konsekwencji związanych z tą dietą. Warto oczywiście również zadbać o regularne przyjmowanie płynów. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że powinny być to zdrowe napoje, zapomnijmy o algolu, kawie, mocnej herbacie czy napojach gazowanych. Najlepiej sprawdzi się naturalna woda mineralna (koniecznie niegazowana!), a także soki, nektary i kompoty domowej roboty. Wykluczone w trakcie praktykowania diety jest również kategorycznie palenie papierosów, spożywanie tuczących słodyczy i bogatych w zły cholesterol porcji czerwonego mięsa. Stosują się po powyższych wskazówek będziemy mogli być całkowicie pewni, że w krótkim czasie poczujemy się znacznie lepiej, a nasze zdrowie zyska na tym naprawdę wiele. Poprawi się oczywiście także wygląd naszego ciała, stracimy bowiem bardzo szybko zbędne kilogramy co pozwoli nam poczuć się lekko i swobodnie. Zapomnimy o nieprzyjemnych zaparciach, a bóle brzucha będą już tylko nieprzyjemnym wspomnieniem.