Nadciśnienie tętnicze. Jak zdrowy styl życia pomaga walczyć z tym problemem?

Nadciśnienie tętnicze. Jak zdrowy styl życia pomaga walczyć z tym problemem?

Nadciśnienie tętnicze jest jednym z najpoważniejszych problemów wśród polskich pacjentów. Niestety, w wielu przypadkach chorzy sami przyczyniają się do rozwoju tej choroby. Niektórzy zapominają, jak ważny jest zdrowy styl życia i sami sobie poważnie szkodzą. W efekcie zaczynają dokuczać im przeróżne choroby, wśród których znajduje się m. in. nadciśnienie tętnicze.
Głównym błędem, bardzo często popełnianym przez nas, jest korzystanie ze zbyt wielkich ilości soli. Sól znajduje się już w wielu gotowych produktach, np. w wędlinach, a dosalając potrawy sprawiamy, że znacznie przekraczamy zalecane normy jej dziennego spożycia. Choć sól wydaje się niezbędna w naszej kuchni, śmiało można ją zastąpić wieloma innymi przyprawami. Najkorzystniejsze dla zdrowia są zioła: smaczne, aromatyczne, a przede wszystkim zdrowe. Nadmiar soli może prowadzić do problemów z ciśnieniem, zatem jej ograniczenie jest jedną z bardziej istotnych spraw dla każdego. Drugim błędem, również związanym z kuchnią i codziennym odżywianiem się, jest zbyt częste sięganie po potrawy tłuste i wysokokaloryczne. Tłuszcze mogą zakłócać pracę układu sercowo – naczyniowego, mogą też prowadzić do otyłości. Ta jest z kolei jedną z najczęściej pojawiających się przyczyn nadciśnienia tętniczego w Polsce. A przecież wystarczy tłuste mięsa zastąpić morskimi rybami, a zamiast słodyczy sięgnąć po znacznie zdrowsze owoce. Pozwala to nie tylko zachować tak ważną dla zdrowia prawidłową masę ciała, ale jednocześnie cieszyć się piękną sylwetką. To dodatkowa zaleta, która wynika z przestrzegania podstawowych zasad zdrowego stylu życia.
Innym problemem, który już dawno zauważyli lekarze zajmujący się licznymi chorobami cywilizacyjnymi (w tym i problemom związanym z nadciśnieniem) jest zbyt mała aktywność fizyczna Polaków. Niestety, większość z nas rusza się zbyt rzadko i prowadzi siedzący tryb życia. Odbija się to niekorzystnie na ogólnym stanie zdrowia. Ruch jest bardzo ważny i skutecznie chroni przed licznymi dolegliwościami, dlatego też warto o nim pamiętać. Brak ruchu jest jednym z częściej pojawiających się problemów występowania nadciśnienia.
Prawdziwym zagrożeniem są jednak papierosy. Każda osoba dbająca o zdrowie powinna ich unikać. Nie tylko prowadzą one do chorób płuc i serca, ale i do problemów z ciśnieniem. Konieczne jest zatem rzucenie palenia, a wszystko to dla własnego dobra.

Comments are closed.



Szukaj



Najnowsze komentarze

    Kalendarz

      Grudzień 2017
      P W Ś C P S N
      « Sty    
       123
      45678910
      11121314151617
      18192021222324
      25262728293031

    Dieta jogurtowa

      Dieta jogurtowa jest bez wątpienia dobrym sposobem na to, aby oczyścić nasz organizm z wielu szkodliwych toksyn, a także na to, aby w szybkim czasie pozbyć się kilku niepotrzebnych, nadliczbowych kilogramów. Co najważniejsze jest ona całkowicie bezpieczna, bowiem jak wiadomo jogurty zapewniają naszemu organizmowi sporą dawkę potrzebnego białka. Należy do tego dodać fakt, że dieta taka jest również niezwykle smaczna, kto bowiem Nielubi pysznych, owocowych jogurtów. Na czym polega taka dieta? Oczywiście w głównej mierze jest ona oparta właśnie na zaopatrywanie naszego organizmu w spore dawki jogurtu, najlepiej naturalnego. Alternatywą dla jogurtów, równie smaczną są maślanki i kefiry, które możemy kupić w sklepach również w owocowych smakach. Dieta jogurtowa nie powinna jednak trwać dłużej niż dwa tygodnie, organizm potrzebuje bowiem składników odżywczych, których same jogurty nie są w stanie nam dostarczyć. Można jednak poszerzyć dietę jogurtową o świeże owoce i warzywa.

      Dzięki temu nadal będziemy w skuteczny sposób oczyszczać organizm z toksyn, stracimy szybko parę kilogramów, ale także znacznie zmniejszymy ryzyko pojawienia się negatywnych konsekwencji związanych z tą dietą. Warto oczywiście również zadbać o regularne przyjmowanie płynów. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że powinny być to zdrowe napoje, zapomnijmy o algolu, kawie, mocnej herbacie czy napojach gazowanych. Najlepiej sprawdzi się naturalna woda mineralna (koniecznie niegazowana!), a także soki, nektary i kompoty domowej roboty. Wykluczone w trakcie praktykowania diety jest również kategorycznie palenie papierosów, spożywanie tuczących słodyczy i bogatych w zły cholesterol porcji czerwonego mięsa. Stosują się po powyższych wskazówek będziemy mogli być całkowicie pewni, że w krótkim czasie poczujemy się znacznie lepiej, a nasze zdrowie zyska na tym naprawdę wiele. Poprawi się oczywiście także wygląd naszego ciała, stracimy bowiem bardzo szybko zbędne kilogramy co pozwoli nam poczuć się lekko i swobodnie. Zapomnimy o nieprzyjemnych zaparciach, a bóle brzucha będą już tylko nieprzyjemnym wspomnieniem.