Zdrowie na naszym talerzu, czyli podstawy zdrowej diety.

Zdrowie na naszym talerzu, czyli podstawy zdrowej diety.

To, co znajduje się na naszym talerzu, w ogromny sposób wpływa na nasze życie. Jedzenie to przecież nie tylko sposób na zaspokojenie głodu, ale i na poprawę stanu zdrowia. Każdy posiłek dostarcza nam tak ważnych dla życia witamin i minerałów, a to, co znajdzie się na naszym stole, może w istotny sposób wpłynąć na stan naszego zdrowia. Lekarze od dawna zalecają Polakom, by komponując swe diety dbali o podstawowe zasady zdrowego odżywiania. Jakie to zasady?
Zasady zdrowego odżywiania są bardzo proste. Układając swe menu należy zadbać przede wszystkim o to, by składało się ono ze świeżych, naturalnych produktów. Lepiej unikać gotowych dań ze słoika oraz zup w proszku. Może i są one najlepszym sposobem na szybki i tani obiad, jednak znajdujące się w nich konserwanty raczej nie wpłyną zbyt dobrze na stan zdrowia. Ważnym elementem zdrowej diety są świeże owoce i warzywa. Zjadać powinniśmy je każdego dnia. Smaczne owoce, np. jabłka czy banany, z powodzeniem mogą zastąpić szybkie i tuczące przekąski, tak chętnie połykane przez nas w przerwach między posiłkami. Warzywa można podawać jako dodatek do obiadów, np. jako warzywa duszone lub gotowane, chociaż najlepszym dla zdrowia rozwiązaniem są świeże surówki. Warzywa można również potraktować jako przekąskę – smaczną i pełną witamin, a jednocześnie zbawienną dla naszej sylwetki.
Zdrowe odżywianie musi zakładać także różnorodność. Zbyt monotonne menu jest nie tylko nudne, ale i sprzyja pojawianiu się niedoborów witamin czy składników mineralnych. Im więcej produktów trafi na nasz talerz – tym lepiej dla organizmu.
Ważny jest jednak nie tylko dobór produktów, ale i czas spożywania kolejnych posiłków. Często popełnianym błędem jest jedzenie śniadania i obiadokolacji. Dwa obfite posiłki to poważne zagrożenie dla zdrowia, a zarazem najlepszy sposób na spowolnienie przemiany materii i zafundowanie sobie problemów z nadwagą. Dla zdrowia i zgrabnej sylwetki należy jeść przynajmniej 3-4 razy dziennie, za to w mniejszych ilościach. Dzięki temu układ pokarmowy jest systematycznie pobudzany do pracy, przemiana materii jest szybsza, a to z kolei przekłada się na lepsze samopoczucie i mniejszą ilość dolegliwości trawiennych.

Comments are closed.



Szukaj



Najnowsze komentarze

    Kalendarz

      Grudzień 2017
      P W Ś C P S N
      « Sty    
       123
      45678910
      11121314151617
      18192021222324
      25262728293031

    Dieta jogurtowa

      Dieta jogurtowa jest bez wątpienia dobrym sposobem na to, aby oczyścić nasz organizm z wielu szkodliwych toksyn, a także na to, aby w szybkim czasie pozbyć się kilku niepotrzebnych, nadliczbowych kilogramów. Co najważniejsze jest ona całkowicie bezpieczna, bowiem jak wiadomo jogurty zapewniają naszemu organizmowi sporą dawkę potrzebnego białka. Należy do tego dodać fakt, że dieta taka jest również niezwykle smaczna, kto bowiem Nielubi pysznych, owocowych jogurtów. Na czym polega taka dieta? Oczywiście w głównej mierze jest ona oparta właśnie na zaopatrywanie naszego organizmu w spore dawki jogurtu, najlepiej naturalnego. Alternatywą dla jogurtów, równie smaczną są maślanki i kefiry, które możemy kupić w sklepach również w owocowych smakach. Dieta jogurtowa nie powinna jednak trwać dłużej niż dwa tygodnie, organizm potrzebuje bowiem składników odżywczych, których same jogurty nie są w stanie nam dostarczyć. Można jednak poszerzyć dietę jogurtową o świeże owoce i warzywa. W ofercie terapia manualna kręgosłupa Zapraszamy!

      Dzięki temu nadal będziemy w skuteczny sposób oczyszczać organizm z toksyn, stracimy szybko parę kilogramów, ale także znacznie zmniejszymy ryzyko pojawienia się negatywnych konsekwencji związanych z tą dietą. Warto oczywiście również zadbać o regularne przyjmowanie płynów. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że powinny być to zdrowe napoje, zapomnijmy o algolu, kawie, mocnej herbacie czy napojach gazowanych. Najlepiej sprawdzi się naturalna woda mineralna (koniecznie niegazowana!), a także soki, nektary i kompoty domowej roboty. Wykluczone w trakcie praktykowania diety jest również kategorycznie palenie papierosów, spożywanie tuczących słodyczy i bogatych w zły cholesterol porcji czerwonego mięsa. Stosują się po powyższych wskazówek będziemy mogli być całkowicie pewni, że w krótkim czasie poczujemy się znacznie lepiej, a nasze zdrowie zyska na tym naprawdę wiele. Poprawi się oczywiście także wygląd naszego ciała, stracimy bowiem bardzo szybko zbędne kilogramy co pozwoli nam poczuć się lekko i swobodnie. Zapomnimy o nieprzyjemnych zaparciach, a bóle brzucha będą już tylko nieprzyjemnym wspomnieniem.